Welke vormen van overlast zijn er?
- Callcenters en belcomputers
- Ongewenste oproepen van bekende en/of onbekende bellers
Wat kan de klant zelf doen?
Bij overlast door oproepen van Callcenters en belcomputers kan de klant zich laten registeren bij het bel me niet register en/of het onderzoekfilter.
- www.bel-me-niet.nl - Het bel me niet register is bedoeld om telemarketingoproepen tegen te gaan.
- www.onderzoekfilter.nl - Het onderzoekfilter is bedoeld om telefonische enquĂȘtes tegen te gaan.
Na inschrijving bij deze registers kan het tot 6 weken duren voordat de overlast stopt. Is de overlast niet gestopt na 6 weken dan kunt u een ticket openen.
In welke situaties kunnen wij u niet helpen?
- Bij oproepen vanuit het buitenland kunnen wij geen actie ondernemen en zijn we afhankelijk van buitenlandse providers.
- Oproepen van telemarketingbureaus voordat registratie in het bel-me-niet register heeft plaatsgevonden.
Welke informatie moet u per ticket aanleveren in geval van plaaggesprekken?
- Om welke vorm van overlast gaat het?
- Wat heeft u of de klant zelf al gedaan om het probleem te verhelpen?
- Sinds wanneer vindt de overlast plaats?
- Naar welk nummer wordt gebeld? (telefoonnummer van de klager)
- Is bekend vanaf welk nummer gebeld wordt? (telefoonnummer van de plager)
- Wat hoort men als het plaaggesprek tot stand gekomen is?
- Er is sprake van overlast als er 4 gesprekken of meer plaatsvinden in 2 weken tijd. Wij ontvangen daarom graag minimaal 4 voorbeelden van maximaal 2 weken oud waarbij het gesprek ook echt tot stand gekomen is. (voorzien van: datum, tijd en indien beschikbaar het telefoonnummer van de beller)