Meest voorkomende SIP codes:
100 Trying: Deze melding komt van de provider, er wordt geprobeerd het toestel te bereiken.
180 Ringing: De andere kant heeft de Invite ontvangen, en dit toestel gaat ook over.
181 Call is Being Forwarded: Het gesprek wordt doorgeschakeld naar een ander nummer.
183 Session in Progress: De ontvanger laat een bericht horen. Dit kan een welkomstboodschap zijn of een custom overgangstoon.
200 OK: Geeft aan dat de request succesvol is.
202 Accepted: Dit geeft aan dat de request is geaccepteerd voor verwerking, maar dat deze verwerking nog niet is voltooid.
302 Moved Temporarily: Het gesprek wordt doorgeschakeld naar een andere carrier of naar een ander nummer.
400 Bad Request: De request wordt niet begrepen door een misvormde/ontbrekende syntax.
401 Unauthorized: De request verplicht authenticatie.
403 Forbidden: De server heeft de request begrepen, maar accepteert deze niet.
404 Not Found: De user/het nummer bestaat niet, of is nergens aan toegekend.
408 Request Timeout: De B-partij reageert niet op tijd. Het kan zijn dat de andere kant niet geregistreerd is op dat moment, of dat de INVITES worden afgekapt door een router/firewall.
480 Temporarily Unavailable: De B-partij is op dat moment onbereikbaar. Vaak staat er in dit pakketje ook de reden erachter (bij ‘Reason’).
481 Call/Transaction Does Not Exist: De server heeft een request ontvangen dat geen dialog of transactie matched.
486 Busy Here: De B-partij is in gesprek.
487 Request Terminated: De request is beëindigd door een BYE of CANCEL.
488 Not Acceptable Here: Sommige aspecten van de session description of van de Request-URI zijn niet acceptable.
489 Bad Event: De server begrijpt een event package niet in een Event header-veld.
500 Server Internal Error: De server kon de request niet volbrengen vanwege een onverwachte voorwaarde.
502 Bad Gateway: De server ontving een ongeldige response van een andere server terwijl hij probeerde het request te volbrengen.
503 Service Unavailable: De server heeft op dit moment onderhoud of is tijdelijk overladen en kan daarom de request niet verwerken.
600 Busy Everywhere: Alle mogelijke bestemmingen zijn Busy. Anders dan de 486 Busy, geeft deze response aan dat de bestemming weet dat er geen alternatieve bestemmingen zijn (zoals een voicemail) om de call te accepteren.
603 Decline: De bestemming wil niet deelnemen aan de call en kan dit ook niet doen. De bestemming weet dat er geen alternatieve bestemmingen (zoals een voicemail) zijn om de call te accepteren.
604 Does Not Exist Anywhere: Het gebelde nummer/user bestaat niet.
606 Not Acceptable: De user agent is succesvol bereikt, maar sommige aspecten van de session description zoals de gevraagde media, bandbreedte of stijl ontbreken of zijn in het verkeerde formaat.